Personal touch in finance

De ondernemende relatie tussen Kurval en Borrie

Het zeer brede aanbod aan producten voor een uiterst gespecialiseerde markt maakt de firma Kurval uniek. Hetzelfde kun je zeggen van onze relatie met directeur Mark Holthuis.

Als verkoper in de buitendienst bezocht Mark Holthuis 8 tot 10 klanten per dag. Hij maakte dan ook werkweken van 70 tot 80 uur. Geen wonder dat het moment kwam waarop hij dacht: waarom koop ik dit bedrijf niet en word zelf directeur/eigenaar? Tussen droom en daad vond hij hulp bij Borrie. En die kwam zeer goed van pas.

Kurval is een leverancier in gereedschappen en machines voor de hightech maakindustrie. Denk hierbij aan zoals instrumenten voor de nabewerking van metalen, stempels en matrijzen. Maar ook aan bijzondere verwarmingselementen voor specialistische toepassingen. Toen Holthuis in 2008 het verliesgevende bedrijf wilde overnemen, ontdekte hij dat belangrijke bedrijfsinformatie ontbrak. Hij riep de hulp in van Marco Schreurs die het bedrijf tot de onderste steen doorlichtte en een nieuw, een veel realistischer, overnamevoorstel op tafel legde waarin beide partijen zich konden vinden.

Het feit dat Holthuis startte in het beginjaar van de bankencrisis, weerhoudt de ondernemer niet zijn ambities te realiseren. Onder begeleiding van Borrie werd een nieuw bedrijf aangekocht waardoor Kurval zijn klanten nu ook industriële koelingssystemen kan leveren. En het ondernemen gaat door. Medio 2013 gaat Kurval verhuizen. Ook dan treedt Borrie weer op als een kundig adviseur die met de ondernemer meedenkt.

logo-alliott
Borrie speelt een actieve en drijvende rol in de Alliott Group, een wereldwijde alliantie op het gebied van accountancy, belastingadvies en consultancy.